Zgodnie z wszechstronną maksymą w zarządzeniu o zabezpieczeniu danych osobowych, wszelki zbiór danych osobowych powinien być zgłoszony GIODO.


Dla przedsiębiorców znaczenie ma brak nieodzowności wypisywania zestawu danych personalnych wytwarzanych wyłącznie w celu wypisania faktury albo rachunku. Warto natomiast wiedzieć, że gdyby obok nadmienionego celu przedsiębiorca używa te dane personalne np. dla celów reklamowych, to kolekcja podlega konieczności rejestracji w bazie GIODO.

Business work
Author: Victor1558
Source: http://www.flickr.com
Zameldowania bazy danych osobowych dokonuje GIODO na wniosek przedsiębiorcy, składany przed przystąpieniem do ich przetwarzania. Wtedy rejestracja zestawu danych personalnych gwarantuje legalne ich przetwarzanie. Z kolei wszelkie przeistoczenia w zameldowanym zbiorze danych powinno się zgłosić w terminie 30 dni od ich zaistnienia. Zgłoszenia bazy danych osobowych dopełnia się na podstawie złożenie przeprowadzonego formularza, którego wzorzec przystępny jest na stronie internetowej GIODO. Formularz zgłoszeniowy jest możliwość wysłać pocztą, dostarczyć osobiście w siedzibie biura w Warszawie lub złożyć za pośrednictwem specjalnej strony internetowej. Zaniechanie obowiązku w obszarze rejestracji zbioru danych osobowych względnie jego przemian stanowi czyn niezgodny z prawem, zagrożony nawet aresztem do jednego roku.

Sprawdź też informacje odnośnie systemów motywacyjnych: .
By sprawić typowy, legalny konkurs powinno się posiadać: uregulowania, gratyfikacje i niewątpliwy brak przypadkowości. Konkurs musi być wspierany na erudycji lub zręczności uczestników. W regulaminie musi być wyraźnie oznaczony procedura wyłaniania zwycięzcy . Należy pamiętać jeszcze o danych osobowych. By nie trzeba było rejestrować zbiorów, najodpowiedniej zorganizować loterie jednorazowo i jak najszybciej skasować uczestników. Jest możliwość go wtedy zakwalifikować jako zestaw sporadyczny, nie może jednakże mieć „danych składających ustaloną strukturę”.
To jeszcze nie komplet. Pozostał podatek (Wrocław usługi prawnicze) od gratyfikacji. Zdobywca musi zapłacić ryczałtowe 10% ceny premii. Odstępstwem są współzawodnictwa organizowane przez środki masowego przekazu – w takich nie trzeba opłacać podatku od premii o wartości do 760 zł.

Tags: konkurs, rejestracja, organizacja, Zgłoszenie, dane osobowe, GIODO