Wyczekane zakupy nie zawsze finalizują się miło. Należy zapoznać się ze swoimi prawami, aby zapobiec przykrym doświadczeniom.


Kolejny miesiąc, kolejna wypłata. Nadszedł więc moment, by wybrać się na upragnione zakupy. Miejmy nadzieję, że zakończą się szczęśliwie oraz bez większych trudności konsumenckich. Nic tak nie psuje naszej uciechy jak prędka reklamacja, czy niekompletna zgodność wyrobu z opisem, w przypadku zakupów na dystans.

regulamin sklepu internetowego
Author: northmemphisctc
Source: http://www.flickr.com
Nareszcie! Kupiłyśmy idealne półbuty, są odpowiednie do naszej ulubionej sukienki, a dodatkowo zachwycają naszego faceta. Nieszczęśliwie, możemy pocieszyć się nimi jedynie moment, ponieważ pierwszy wyskok na miasto w ich akompaniamencie skończył się prawie katastrofalnie i kolejnego dnia, o poranku kroczymy w stronę sklepu, który dopiero co nawiedziłyśmy.



Regulamin sklepu naturalnie zawiera reklamacje, ale po takiej sytuacji nie bardzo chcemy mieć z tymi butami cokolwiek wspólnego. Na nieszczęście zwykle kwestia kształtuje się inaczej i jesteśmy zobligowani przyjąć naprawiony produkt ponownie. Często reklamacja zakłada w pierwszej kolejności naprawę, a jeżeli nastąpi konieczność następnej, wtedy istnieje możliwość odzyskania wartości zakupionego produktu. Dowiedz się więcej informacji -Komplikacje

Niekiedy zdarza się, że zwiążemy się niechcianą już umową, której nadplanowym wynikiem ubocznym jest nie mała kara za odstąpienie od umowy. Porozumienie, które zakłada przeogromne kwoty oraz, których nie jesteśmy w stanie wydać na tego typu zachcianki, możemy omówić z prawnikiem. Nie każdy prawdopodobnie ma wiedzę o tym, że istnieją klauzule niedozwolone - link do strony.

prawo w sklepach internetowych
Kodeks cywilny zaznacza, iż uzgodnienia, które nie zostały ustalone jednostkowo, nie wiążą klienta, jeśli kształtują jego prawa w sposób niezgodny z dobrymi obyczajami oraz uderzająco naruszający jego sprawy. Mamy więc szansę na wysunięcie podobnego kłopotu do sądu powszechnego. Początkowo jednak proponowana jest wizyta u przedsiębiorcy oraz przedstawienie swoich lęków. Dopiero w sytuacji, gdy nie dojdzie do konsensusu spokojnie możemy wybrać się do nieodległego sądu. Wsparcia można szukać u miejskiego bądź powiatowego rzecznika konsumentów lub w instytucji konsumenckiej, tj. Federacji Konsumentów, Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich, które to są finansowane z budżetu Państwa.

Tags: zakupy, umowa, Sąd, reklamacje