W świecie biznesu królują wzory i znaki. To dzięki nim można zaistnieć, zostać zapamiętanym i wybudować markę, którą poznawać będą ludzie na całym świecie.


Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach konkurencja w każdej branży jest niezwykle silna. Aby utrzymać się na rynku i zyskać grupę lojalnych klientów należy postarać się o pozytywny wizerunek firmy i wypracowanie godnej zaufania marki. To właśnie marka nierzadko bywa czynnikiem, który skłania do nabycia nowego produktu określonej firmy. Jeśli mamy dobre doświadczenia z poprzednimi artykułami tego producenta, bez obaw zakupimy jego kolejny wyrób.
Znak towarowy – klucz do sukcesu


Jedną z najistotniejszych części składowych każdej marki jest oczywiście jej logo, czyli innymi słowy znak towarowy. To dzięki tym oznaczeniom jesteśmy w stanie odróżnić produkty jednej firmy od artykułów wytwarzanych przez jej konkurencję, a ich siła rażenia jest tak ogromna, że niektóre znaki towarowe na stałe weszły do kultury masowej i są rozpoznawane niemal w każdym zakątku świata.


prawo
Author: Piotr Drabik
Source: http://www.flickr.com
Jak zarejestrować znak towarowy?





Jeśli chcemy posiadać znak towarowy rejestracja jest procesem, który powinniśmy rozpocząć jak najszybciej. W Polsce przeprowadza się ją w Urzędzie Patentowym RP, który mieści się w Warszawie. Znak towarowy rejestruje się na dziesięć lat, ale istnieje opcja jego przedłużenia. Rejestracja znaku towarowego W związku z tym, iż znak towarowy ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i jej potencjalne zyski, uważa się go za jedno z najważniejszych dóbr firmowych, które, tak jak wszystkie inne własności, można sprzedać, ofiarować lub zamienić.

By jednak móc dokonać jego sprzedaży niezbędna jest wycena znaku towarowego.Zastanawiasz się ile kosztuje wycena znaku towarowego Z racji tego, że nie istnieje jedna jasno określona metodyka wyceny, jej wykonanie najlepiej zlecić doświadczonym specjalistom. Do najpopularniejszych metod, które stosują fachowcy należy metoda finansowa i metoda marketingowa.


Wzór użytkowy a wzór przemysłowy
Po poradę do ekspertów warto udać się również jeśli planujemy zarejestrować coś, co sami stworzyliśmy. Wówczas powinniśmy się zastanowić, która forma ochrony będzie w naszym przypadku najkorzystniejsza oraz co powinniśmy wziąć pod uwagę analizując opcje: wzór użytkowy a wzór przemysłowy. W skrócie można stwierdzić, iż wzór użytkowy przeznaczony jest dla rozwiązań użytecznych, będących rzeczami materialnymi. W grę nie wchodzą zatem na przykład procesy technologiczne. Wzorem przemysłowym oznacza się natomiast charakterystyczną „powłokę” zewnętrzną danego przedmiotu, która czyni zeń coś oryginalnego.


Tags: dom, wzór, zysk, konkurencja, metoda