Odwołany lot odszkodowania - co począć kiedy nam się to zdarzy


Biura lotnicze to świetna sprawa. Ogółem samo latanie to genialna sprawa. W bardzo krótkim czasie dostajemy się z punktu A do punktu B. Nie musimy się niczym przejmować, wystarczy z właściwym wyprzedzeniem pojawić się na lotnisku. Czasem jednak lot może się okazać spóźniony a bywa, że jest odwołany lot odszkodowania. Jeśli chodzi o odszkodowanie, to można się o nie starać zawsze. Nie ma znaczenia, czy kupujemy ubezpieczenie na konkretny lot i tak musimy otrzymać przynajmniej część pieniędzy, które zapłaciliśmy za bilet.


Wiele zależy od tego, czy zgodzimy się na to, że na przykład polecimy innym rejsowym samolotem. Oczywiście w tego typu sytuacji linie lotnicze również powinny nam dać coś ekstra, ale to zależy od konkretnych linii lotniczych, z którymi została zawarta umowa, bo zakup biletu lotniczego, to właśnie umowa, która zostaje zawarta między liniami lotniczymi a pasażerami.

Co gdy (teraz - dodatkowe informacje) lot zostanie odwołany

samolot na pasie startowym
Author: Richard, enjoy my life!
Source: http://www.flickr.com
W większości przypadków przysługuje nam odwołany lot odszkodowanie (pasażer ma prawo do odszkodowania). Gdy wybieramy się na lotnisko przeważnie jesteśmy podekscytowani. Cieszymy się, że czeka nas podniebna wędrówka. Chociaż bywa również tak, że niektóre osoby oblewają zimne poty. Oczywiście wszystko jest zależne od osoby. Stresować może również przechodzenie przez kontrolę bezpieczeństwa i inne lotniskowe procedury. Ale chyba najbardziej pasażerowie znajdujący się jeszcze na lotnisku denerwują się tym, że został odwołany lot odszkodowania. Gdy słyszymy o opóźnieniu a mieliśmy jakąś przesiadkę na którymś lotnisku, to też możemy się (michalstawinski.pl) denerwować. Jednak, gdy słyszymy, że lot został odwołany, to myślimy o tym, co dalej. Przewoźnik musi nam coś zaproponowaćlub zwrócić pieniądze za bilet albo zaproponować inny lot w cenie biletu, który już mamy. Za niedogodności wiążące się z odwołaniem lotu też przewoźnik powinien się zreflektować.


Wszystko, albo bardzo dużo zależy od wybranego przewoźnika, ale na sto procent każde linie lotnicze mają obowiązki wobec pasażerów, którzy wybrali ich usługi. Dlatego trzeba się z taką sytuacją jakoś uporać. Ale, jeżeli nie otrzymaliśmy żadnej propozycji od przewoźnika i brak z jego strony odpowiedzi na nasze pytania, czy wnioski, wtedy trzeba zgłosić się do prawnika, który podpowie nam, co dokładnie trzeba w tego typu sytuacji zrobić. Pamiętajmy, że nawet, gdy lot opóźni się, więcej niż dwie godziny coś powinniśmy dostać. Pewne osoby mogą się denerwować, bo jak pociąg się spóźnia trzy, czy cztery godziny, to nikt pieniędzy nie oddaje, a kwestia jest taka, czy ktoś był upomnieć się o swoje pieniądze?

Tags: lotnisko, linie lotnicze, pasażerowie