Motywacja pracowników, w jaki sposób wpływa na działalność firmy?


Czasami mamy poczucie, iż pociąg, który nieustannie napędzał nas do działań, zboczył z toru, po którym powinien się poruszać. Utraciliśmy motywację, energię do dalszego rozwoju. Zauważamy, że coś szwankuje, przeważnie nie mamy pojęcia jak określić ten czynnik , a co więcej jak go naprawić. W takich sytuacjach, opcje są dwie: albo nie robić nic, albo szukać pomocy specjalisty.

szkolenia
Author: QSC AG
Source: http://www.flickr.com
Motywacja do pracy to sprawa indywidualna, zależna od człowieka. Niektórzy pracownicy są motywowani dodatkowym wynagrodzeniem, inni osobistym rozwojem oraz poznawaniem nowych ludzi, a jeszcze inni wspólnym celem firmy. Motywacja personelu do pracy to podstawa działania każdej firmy. Brak motywacji u pracowników może prowadzić do obniżenia efektywności w pracy. Z całą pewnością przykład motywacji powinien przyjść „z góry”. Oznacza to, że każdy menedżer, który zakłada sobie za cel odpowiednio motywować jest zobowiązany sam odznaczać się określoną postawą oraz nastawieniem do wykonywanej pracy. Musi być przekonany do celów i przedsięwzięć jakie stają przed zespołem. Dobry menedżer powinien zdawać sobie sprawę ze swoich plusów i minusów, powinien z zapałem podchodzić do realizowanych celów. Aby stać się autorytetem dla pracowników osoba zarządzająca powinna dawać dobry przykład.

w czasie szkolenia
Author: Root Impact
Source: http://www.flickr.com
Dla menedżerów, którzy pragną poszerzać wiedzę z zakresu technik coachingowych, powstają odpowiednie szkolenie z motywacji (czytaj ten artykuł). Dzięki nim, mogą poszerzyć swoją wiedzę oraz rozwinąć posiadane umiejętności. Szkolenia uczą efektywniej motywować podwładnych, zespoły i pomagają w budowaniu z nimi lepszej relacji. Ponieważ dobry menedżer powinien umieć odpowiednio zareagować na porażki i niepowodzenia podwładnych.



Każdy popełnia błędy, ale na błędach można się uczyć - takie podejście musi posiadać. Popełnione błędy powinny być wnikliwie omówione, aby w przyszłości już nie miały miejsca. Z całą pewnością brak powodów do działań u pracowników stosunkowo szybko wpłynie negatywnie na działalność firmy, a u pracowników obniży poziom zadowolenia ze swoich działań.

Tags: pracownicy, menedżer, techniki coachingowe