Materiały marketingowe w sieci internetowej nie mają szans zastąpić druku! Przynajmniej jeszcze nie w dzisiejszych czasach


W dobie kompresowania wszelkiego typu treści non stop zadajemy sobie pytanie, czy druk ich w wersji tradycyjnej jest nam jeszcze potrzebny? W podróż, zamiast dwóch powieści, pakujemy tablet z obszerną biblioteką. Zaglądanie do gazet wielokroć zastępujemy przeglądaniem witryn informacyjnych. Niektórzy są lojalni wobec wydrukowanych pozycji. Czy jest szansa, by przestano korzystać z druku reklamowego?

Bilboard
Author: http://www.sxc.hu
Source: http://www.sxc.hu
Wydaje się, że nie ma takiej szansy. Nie chodzi tu tylko o powieści, ale również o druk (zobacz http://www.studioprinter.pl/) użytkowy, np. na potrzeby reklamy. Branża ta rozwija się i coraz częściej możemy dostrzec promocyjne na czapeczkach, kubkach czy też długopisach. Baner reklamowy w sieci przyciąga oko o wiele gorzej, niż wydrukowany plakat powieszony przy ruchliwej ulicy - zobacz koniecznie.

W obecnej epoce intensywnego dostępu do wiadomości, coraz bardziej staramy się uciekać od reklam, a namacalne ulotki są czymś fizycznym, co trudniej ominąć od treści dostępnych na portalach internetowych. Wypromowanie produktu jest coraz bardziej trudne, bo rynek przesycony jest rozmaitymi konkurencyjnymi ofertami. Analiza pozycji druku na rynkach zachodnich unaoczniła, że reklamodawcy podążają w kierunku druku artystycznego. Nawet wydruk na kartkach papieru będzie obowiązkowo zawierać atrakcyjne potencjalnego klienta elementy, tj. króciutka opowiastka, barwny komiks czy też intrygująca krzyżówka na odwrocie informacji o firmie.


Stojący przy drodze baner reklamowy także najpewniej przeżyje przemianę i przekształci się w artystyczne dzieło sztuki. Nie odejdziemy od kserowania na rzecz ręcznego malarstwa, jednakże świadomość, że wirtualny świat zawsze będzie można odciąć od prądu, na pewno skłoni działy marketingu do dalszego fizycznego unaoczniania motywów działania promowanych marek.

Druk nie zginie, mimo że nie będzie już nigdy jedyną formą przekazywania medialnych wiadomości. Dawny schemat wyglądania gazeciarza, który znamy ze starych amerykańskich filmów, nigdy już nie powróci. Druk użyDruk (polecamy również JM Hologramy)y się zrewolucjonizował od tamtego momentu i będzie nadal podlegał rozwojowi. Możliwe, że coraz częściej stosowane drukarki 3D przemienią płaskie billboardy w reklamy przestrzenne. To coraz częściej spotykana praktyka.

Tags: tablet, drukarka 3D, rynek, plakat, ulotka, bilbord