Jesteś pasażerem, ale czy zdajesz sobie sprawę, jakie prawa Ci przysługują? Warto o nich wiedzieć, aby nie zostać oszukanym


Czy orientujesz się jakie są prawa pasażera w ruchu lotniczym? W temacie odmowy przyjęcia na pokład czy anulowania lotu? To bardzo ważne sprawy, ponieważ mogą się zdarzyć każdemu z nas. Dobrze znać, które prawa nam przysługują, żeby egzekwować je skutecznie. Regulacja określa, jaka jest odpowiedzialność sprzedawcy biletu, i nie jest ważne, czy jest to lot rejsowy czy czarterowy. Zastosowania nie mają tu również pozostałe czynniki, takie jak to, czy bilet kupiliśmy bezpośrednio w biurze podróży czy sprzedały nam go linie lotnicze. Co jeszcze trzeba wiedzieć?
pasażerowie
Author: Denis Bocquet
Source: http://www.flickr.com
Może się wydarzyć, iż na pokładzie samolotu nie ma miejsca dla wszystkich, którzy mają przecież zakupiony bilet. Zdarza się tak, gdyż linie lotnicze perfekcyjnie wiedzą o tym, iż wielu pasażerów w ostatnim momencie rezygnuje z lotu. I właśnie, ażeby uniknąć wolnych miejsc na pokładzie, sprzedają więcej niż wymaga tego sytuacja biletów. Jednocześnie, jak do odprawy zgłosi się większa ilość pasażerów niż jest miejsc w samolocie zaczyna się kłopot, ponieważ przewoźnik oczywiście nie może wpuścić wszystkich do samolotu.



Przeważnie taki problem rozwiązuje się w taki sposób, iż osoba, która posiadała kupiony bilet w niższej, ekonomiczne klasie będzie przeniesiona do klasy wyższej – biznesowej. W takiej okoliczności nie ma mowy o żadnych finansowych uregulowaniach, ponieważ dostajemy bardziej wygodne miejsca. Zaś jeśli ktoś nas przenosi z lepszej do niższej klasy, to należy się nam odszkodowanie, płatne w okresie siedmiu dni. Może się zdarzyć, iż takie przesunięcia pomiędzy klasami nie wystarczą. Co wtedy? Przewoźnik musi wtedy
pasażerowie
Author: enjosmith
Source: http://www.flickr.com
wezwać ochotników spośród pasażerów, którzy postanowią zrezygnować z lotu - firma Takie osoby mają prawoprawo (zobacz więcej) do zwrotu ceny biletu.


Czasami nie ma ochotników, więc przewoźnik może rozmaicie zachęcać, na przykład proponować różne korzyści. Jeśli i to nie zadziała, to przewoźnik ma prawo (Wrocław usługi prawne) anulować Twój lot. Taka odmowa jednocześnie powoduje, iż masz zagwarantowany zwrot ceny zakupionego biletu, prawo do opieki, a również zyskujesz odszkodowanie za niemożność kontynuowania podróży. Ponadto warto wiedzieć, iż przewoźnik ma obowiązek, aby zapewnić lot w pierwszej kolejności osobom o obniżonej sprawności w chodzeniu czy dzieciom podróżującym bez opieki rodziców. Pamiętajmy więc, iż cokolwiek się zdarzy zawsze mamy prawa, o które powinniśmy zabiegać. Być może nigdy się nie zdarzy, iż będziemy w takiej sytuacji, lecz kto wie, więc dobrze być zabezpieczonym.

Tags: biznes, bilet, pasażer