Efektywność osobista, lekarstwo na poprawę efektywności w pracy


Wzrost efektywności pracy to kwestia najważniejsza w drodze do zawodowego sukcesu. Jak robić więcej w szybszym czasie? To pytanie zadają sobie i pracodawcy i pracownicy. Z jakiego powodu? Z racji iż dziś zwiększenie wydajności pracy to ceniona zdolność.

Author: University of the Fraser Valley
Source: http://www.flickr.com
Efektywna firma to efektywne procesy biznesowe - polecamy. Kiedy mamy problemy w przyjęciu takiej postawy, możemy się w tej kwestii podszkolić. Umożliwią nam to szkolenia efektywności osobistej. Skierowane są dla osób, które nie planują zadań lub nie w sobie zaparcia aby wytrwale trzymać się założeń oraz do osób, które odnoszą wrażenie że wykonują swoją pracę ceną życia prywatnego. Warsztaty skierowane są zarówno do specjalistów, jak i kadry menadżerskiej.

Jak więc poprawić wydajność pracy i efektywność osobista?
Przede wszystkim należy się zastanowić co tak naprawdę chcemy osiągnąć. W drugiej kolejności musimy dobrać właściwe narzędzia, które są konieczne do wykonania zadania. Zastanówmy się też nad tym, jakie przeszkody mogą pojawić się na naszej dalszej drodze. Pomoże nam to wcześniej ustalić sposoby, za pomocą których będziemy mogli im przeciwdziałać.

Biznes
Author: Startup Registry
Source: http://www.flickr.com
Przy dobrej organizacji pracy należy zawsze pamiętać o naszych celach. Nauczmy się ustalać priorytety. Dlatego pogrupujmy działania na niecierpiące zwłoki lub pilne, np. z perspektywy dzisiejszego dnia, tygodnia, naszego przełożonego czy też przedsiębiorstwa. Ustalmy, jakie zadania możemy oddelegować oraz te, które powinniśmy skończyć najszybciej, albowiem muszą być w dalszej kolejności realizowane przez inne osoby.

Należy ”odsunąć” tzw. pożeracze czasu. Przyzwyczajenia, które negatywnie wpływają na naszą produktywność. To może być np. częste sprawdzanie wiadomości e-mail, wchodzenie na portale społecznościowe tudzież spiętrzenie zadań w jednej chwili. Szansa wdrożenia nowych metod i narzędzi pracy, wypracowanie metod jej uproszczenia to działania indywidualne, które mają sprawić, iż nasza praca stanie się skuteczniejsza, bardziej efektywna, a w wyniku mniej stresująca.

Tags: firmy, biurko, pracodawca, specjalista, menadżerowie