Czy warto łożyć na social media marketing?


Potrzeba funkcjonowania marki w internecie aktualnie już nie rodzi wątpliwości, natomiast nadal pojawiają się nowe metody promowania w sieci. Media społecznościowe to coraz popularniejsze narzędzie marketingu cyfrowego – czy jest sens w nie inwestować?

Chcąc poznać wady i zalety kampanii w mediach społecznościowych, trzeba najpierw uściślić znaczenie definicji social media marketing. To pojęcie najczęściej interpretowane jest w sposób ograniczony, jako reklama na Facebooku. Facebook bezdyskusyjnie stanowi główne narzędzie marketingu w social mediach, jednak trzeba pamiętać, iż nie jest to jedyna droga dotarcia do konsumentów.

Inne warte uwagi portale to np. Twitter, LinkedIn, czy YouTube, a także różnego typu blogi. Firma może dyskretnie reklamować się za pośrednictwem artykułów eksperckich w portalach tematycznych, śmiesznych filmików, albo nie generujących dużych kosztów akcji konkursowych na firmowym fanpage na Facebooku. Więcej o tym . Te działania – pod warunkiem, że są wartościowe, starannie zaplanowane i sensowne – są dobrze odbierane przez potencjalnych klientów.

facebook na laptopie
Author: Impassion Afghanistan
Source: http://www.flickr.com
Czemu social media marketing jest coraz bardziej doceniany przez duże i małe marki? Otóż reklama na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych jest reklamą najskuteczniejszą. Nie dlatego, iż generuje wzrost przychodów – bo tak nie jest – ale dlatego, iż powoduje wytworzenie się unikatowej relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie z artykułem o reklamie na facebooku (stronie z artykułem o reklamie na facebooku).

Aktywny udział grupy docelowej w działaniach marketingowych firmy zwiększa autentyczność marki oraz buduje lojalność klientów wobec niej. Social media pozwalają dotrzeć bezpośrednio do dokładnie określonej grupy docelowej, czyli do osób o wskazanym wieku, płci, zainteresowaniach, czy statusie społecznym. To sprawia, że marketingowe działania są precyzyjnie ukierunkowane na odbiorcę, a zatem i bardziej skuteczne.

Niemniej warto wykorzystać to praktyczne narzędzie marketingowe, najlepiej z pomocą sprawdzonej firmy (sprawdzonej firmy), zestawiając je efektywnym pozycjonowaniem strony, czy reklamą tradycyjną. Rzecz jasna, należy pamiętać o tym, że media społecznościowe nie powinny stanowić wyłącznego narzędzia promocji, szczególnie, że działania w portalach społecznościowych nie mają na celu generować głównie zwiększenia sprzedaży.

Tags: Twitter, reklama, Facebook, marketing, social media