Czy nośnik reklamowy może przysłużyć się wyższej sprawie? Jak najbardziej. Pokazuje to historia z Bostonu


Nośniki reklamowe kojarzymy nie zawsze pozytywnie, gdyż od razu widzimy nachalną reklamę, która zachęca do zakupu jakiejś rzeczy albo skorzystania z określonej usługi. Z pewnością winą nie jest sam przekaz reklamowy, lecz być może zbyt dużo różnorodnych form reklamy, który obserwujemy w każdym miejscu – od zwykłej ulicy po sieć internetową. Niektóre jednakże formy reklamy, jak billboardy mogą być wykorzystane w bardzo odpowiednim celu, o czym mogliśmy się przekonać w czasie zamachu bombowego w Bostonie.

billboard reklamowy
Author: Elliott Brown
Source: http://www.flickr.com
Otóż, po tym terrorystycznym akcie w okresie bostońskiego maratonu, telebimy zostały pomocą do zarządzania kryzysowego. Zaraz po ataku bombowym na telebimach pojawiły się informacje o eksplozjach. Operator takich ekranów poświęcił cały czas emisyjny odpowiednim ludziom od zarządzania kryzysowego i w taki sposób byli oni w stanie przesyłać istotne informacje widoczne dla mieszkańców miasta. Na telebimach poza tymi komunikatami pojawiła się też nazwa twitterowego profilu agencji, to szczególnie tam cały czas wysyłane były najnowsze informacje o zamachu.

zewnętrzne reklamy
Author: christopher Lough
Source: http://www.flickr.com
Jak widać w tym wypadku, nastąpiło bardzo udane połączenie reklamy offline i online, czyli szybka współpraca telebimów oraz twittera zagwarantowała dużo pozytywnego. To w sumie dobry przykład na to, że faktycznie informacje w sieci internetowej są najszybciej aktualizowane, lecz nie jest prawdą, że reklama(zobacz rejestracja bazy danych w giodo) poza internetem nie istnieje. W tym wypadku telebimy były pomocne i to w ważnej okoliczności. Nietrudno sobie wyobrazić, jakby takie coś wydarzyło się w naszym kraju i przykładowo billboardy Poznań mogłyby też pełnić taką platformę złączoną z internetem. Pierwszy kontakt o tego typu zdarzeniu i o poszukiwanych osobach dostrzegany byłby w miejskiej przestrzeni, a bardziej szczegółowe informacje pojawiałyby się w internecie. Nieco więcej można dowiedzieć się z tego źródła: szczegóły w odnośniku.

Takie zastosowanie mogłoby być wszędzie, na przykład billboardy Lublin. Jak więc widać billboardy to nie tylko nośniki reklamowe, jak jest pilne mogą stanowić ważny „słup” informacyjny, który przekazuje pilne informacje. Można go wykorzystać podczas różnorodnych wydarzeń, nie tylko, gdy dojdzie do zamachu terrorystycznego.

Tags: informacje, nośniki reklamowe